Η τράπεζα θεμάτων κι ο εκπαιδευτικός

Έρχεται η εξεταστική περίοδος του Μαΐου για την Α΄ Λυκείου και η πρώτη χρήση της περίφημης τράπεζας θεμάτων. Θυμίζω πως από την τράπεζα θα επιλέγονται ορισμένα από τα θέματα κι ο διδάσκων θα συμπληρώνει τα υπόλοιπα θέματα της ανά μάθημα εξέτασης.

Image

Ο Υπουργός-νικητής

Ότι φτιάχτηκε πρόχειρα με ήξεις αφήξεις, παλινωδίες, διαρροές περί απόσυρσης και προσωπικά πείσματα της ηγεσίας του Υπουργείου όλοι οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ το γνωρίζουν. Ότι σκοπός της τράπεζας θεμάτων και της αλλαγής των κριτηρίων αξιολόγησης και προαγωγής των μαθητών είναι η εκδίωξη χιλιάδων μαθητών προς την ιδιωτική εκπαίδευση (κομμωτική, μηχανικοί αυτοκινήτων, γκαρσόνια και σεφ) όλοι το γνωρίζουν. Ότι ζητείται να προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί θέματα έναντι εξευτελιστικής αμοιβής, αντί να ζητηθεί σε προαιρετική βάση και χωρίς αμοιβή, είναι προφανές πως αποσκοπεί επίσης στην προσβολή ενός ολόκληρου επαγγελματικού κλάδου είναι επίσης πασιφανές. Ότι ζητείται να προσφέρουμε θέματα χωρίς να έχει φτιαχτεί η υποδομή για την αποστολή είναι ενδεικτικό της προχειρότητας και της τσαπατσουλιάς. Ότι ζητείται από τις σχετικές οδηγίες να μη χρησιμοποιούμε δύσκολες λέξεις είναι ενδεικτικό του άσχετου με την εκπαίδευση συντάκτη των οδηγιών.

Παρ’ όλα αυτά τίθεται το ερώτημα αν θα πρέπει να συνεισφέρει ο καθένας εξ ημών στην τράπεζα θεμάτων. Για να απαντήσει κανείς θετικά σε αυτήν την πρό(σ)κληση, σημαίνει πως υιοθετεί την όλη επιλογή όπως αυτή περιγράφηκε προηγουμένως και να δώσει άφεση αμαρτιών στις υπόγειες και αντιεκπαιδευτικές μεθοδεύσεις του Υπουργείου, το οποίο απεργάζεται τη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου και την αποπομπή των μαθητών προς την ημιμάθεια και τις ειδικότητες των ιδιωτικών ΙΕΚ. 

Αν συνεισφέρει ο εκπαιδευτικός στην τράπεζα θεμάτων, σημαίνει επίσης πως απενοχοποιεί τις αδιαφανείς διαδικασίες με τις οποίες στήθηκε όλος αυτός ο μηχανισμός της τράπεζας θεμάτων με ένα «δε βαριέσαι τώρα».

Ο δάσκαλος που δεν επιθυμεί να είναι υπάλληλος αλλά οδηγός ήθους και παιδαγωγός για τους μαθητές του θα πρέπει κάποτε να αποφασίσει αν θα αποτελεί μέρος του προβλήματος ή παράγοντα λύσης του προβλήματος που ονομάζεται «απαξίωση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης».   

Άλλο καριέρα, συνάδελφε, κι άλλο δάσκαλος.

Advertisements

About Αντώνης Μιχαηλίδης

Ο υποφαινόμενος έχει τη βάση του στις υπώρειες της Πάρνηθας, αγωνιά για την απουσία των θεσμών στην Ελλάδα και για την προϊούσα παρακμή των πάντων στη χώρα μας.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s